طرز تهیه رولت مرغ عالی و آسان

به منظور آماده کردن رولت مرغ چرخ شده از چند شیوه می توانید استفاده کنید، می توانید آن را داخل فر بپزید و یا درون تابه برشته کنید و یا به شکل آبدار درون تابه بپزید. این شیوه ها هر کدام به نوبه ی خویش بیاندازه خوشطعم و عالی می شوند. مواد میانی رولت مرغ کاملا سلیقه ای است. می توانید از سبزیجات گوناگون استفاده کنید.

مواد لازم رولت مرغ

سینه مرغ : 1 عدد

پیاز رنده شده : 1 عدد درشت

روغن زیتون : 2 ق غ

هویج : 2 عدد

سبزی خرد شده شامل ( گشنیز ، شوید ، ترخون ، جعفری ، ریحان):  6 ق غ

آبلیمو:  5 لیوان

آب گوجه فرنگی : 2 لیوان

نمک ، فلفل سیاه و قرمز ، زردچوبه : به میزان لازم

دارچین : به میزان دلخواه 

طریقه تهیه رولت مرغ

برای تهیه این رولت خوشمزه ابتدا باید سینه مرغ را با چاقو از طرف استخوان جناغ به سمت طرفین بدون اینکه آسیبی ببیند به دو قطعه جدا کنید و هر تکه را از میانه با چاقو باز کنید تا به یک تکه پهنی تبدیل شود.

در ادامه در یک ظرف مناسب این تکه های مرغ را قرار بدهید مقداری نمک ، فلفل ها ، زردچوبه  روی آن بپاشید سپس مقداری روغن زیتون روی این مواد بریزید و هم بزنید. 

یک عدد پیاز را رنده کنید و به همراه آبلیمو به مواد مرغ اضافه کنید . مرغ را به مدت 6 تا 7 ساعت در این مواد بخوابانید و در یخچال نگهداری کنید.

در این میان  هویج را بشورید پوست بگیرید سپس به صورت درسته با آب بپزید و یا بخار پز کنید.

پس  از اینکه گوشت ها آماده شدند آنها را درون یک سلفون یا کیسه فریزر قرار دهید طوری که دو طرف آن با سلفون پوشیدن شده باشد .

در ادامه با بیفتک کوب روی آن را بکوبید تا نازکتر و پهن تر شود. در صورت نبود بیفتک کوب  می توانید از گوشت کوب استفاده کنید سپس از نایلکس بیرون بیاورید و کف سینی پهن کنید و مقداری نمک ، فلفل ، زردچوبه و دارچین روی آن بپاشید.

در ادامه وسط مرغ یک لایه سبزی خرد شده بریزید و بعد هویج را روی آن قرار دهید.

سپس لبه های گوشت را روی هم بیاورید و برای اینکه باز نشود میتوانید با نخ تمیز ی آن را ببندید.

سینه مرغ رول شده را در ظرف مورد نظر پخت قرار دهید و با آب گوجه فرنگی و کمی نمک و زردچوبه بر روی حرارت ملایم به آرامی بپزید.

وقتی رولت ها پخت ، آنها را در ظرف میچینیم و نخ آن را باز میکنیم و بعد از اینکه کمی خنک شد به اندازه های دلخواه برش میزنیم و در ظرف سرو میچینیم.

نکات تکمیلی در مورد رولت مرغ

رولت مرغ جزو پیش غذا - اسنک و رول میباشد.
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 1 ساعت میباشد .
رولت مرغ را می توانید در وعده نهار - شام - پیش غذا - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

همچنین بخوانید:

فواید گوشت مرغ

مرغ منشا بسیار خوب پروتئین است و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می ‏سازد. 

همان‏ طور که می ‏دانید بدن ما انسان ‏ها از پروتئین تشکیل شده است و پروتئین ها از واحدهای ساختمانی به نام اسید آمینه. ما اسید آمینه ‏های ضروری برای ساخت پروتئین‏ های بد‏ن‏ مان را از منابع حیوانی و گیاهی آن دریافت می‏ کنیم و با آنها، پروتئین‏ مورد نیاز بدن ‏مان را بازسازی می ‏کنیم.

افرادی که می ‏خواهند که مقدار چربی غذای ‏شان را کم کنند، می ‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند. لخم ‏ترین قسمت گوشت مرغ، گوشت سینه‏ می‏ باشد که در مقایسه با ران، چربی اش نصف است.

گوشت مرغ در مقایسه با گوشت گاو، چربی اشباع کمتری دارد. با این حال پوست مرغ دارای مقدار زیادی چربی اشباع است و به همین دلیل قبل از پخت، باید پوست آن را کاملا جدا کرد.