مواد لازم:

پیاز یک عدد متوسط
گوشت چرخ کرده 200 گرم
رب 2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
سیب زمینی بزرگ یک عدد
قارچ 3 تا 4 عدد متوسط ( اختیاری)

طرز تهیه یک غذای جالب بنام بیج بیج

طرز تهیه:


پیاز را خرد کنید و در روغن تفت بدین تا طلایی و سبک بشه ، بهش زردچوبه اضافه و کمی تفت بدین، گوشت چرخ کرده را اضافه و به تفت دادن ادامه بدین تا گوشت رنگش تغییر کنه ، رب را هم در این مرحله اضافه و مواد را هم بزنید تا خامی رب گرفته بشه . به این مواد 2 لیوان آب اضافه کنید و بذارین بپزه و آبش کشیده بشه.

قارچها را بشورید و خرد کنید و در کمی روغن با حرارت زیاد تفت بدین . برای اینکه رنگش عوض نشه و تیره نشه بهش کمی آب لیمو اضافه کنید . اما اگه قارچتون تازه باشه رنگش عوض نمیشه .


وقتی گوشت پخت نمک و فلفلش را اندازه کنید و قارچها را بهش اضافه کنید ، بذارین طعم مواد با هم مخلوط بشه آب مواد کشیده بشه.

سیب زمینی را هم خلال کنید و در روغن سرخ کنید.

خوراک بیج بیج شما آماده است با سیب زمینی سرخ کرده تزئینش کنید. این خوراک را با برنج یا نون میل کنید.

 

طرز تهیه یک غذای جالب بنام بیج بیج

چند نکته طلایی در مورد گوشت چرخ کرده :

 

اگر شما قصد نگهداری طولانی ‌مدت گوشت را دارید، باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بالاترین سطح باقی بماند و نیز بهترین نحوه مصرف گوشت‌ های فریز شده این است که آن را از فریزر خارج کرده و داخل یخچال بگذاریم تا کم کم از حالت انجماد خارج شود.

 

حال چطور می ‌توان این انجماد سریع را انجام داد؟

برای این کار تنها کافی است که پس از خریدن گوشت قرمز، آن را به قطعات کوچک تقسیم کنید و به صورت کاملا نازک، درون یک نایلون پلاستیکی پهن‌ کنید و آن را داخل فریزر بگذارید.

هرچه حجم گوشت درون بسته کمتر باشد و شما آن را پهن ‌تر و نازک ‌تر کرده باشید و دمای فریزرتان پایین تر باشد، گوشت هم زودتر یخ می‌ زند و کیفیت بالای آن هم از دست نمی ‌رود.

منبع: دلگرم