طرز تهیه شیر برنج

برنج به میزان ۵/۱ پیمانه
آب حدود ۴ پیمانه
شیر ۷ پیمانه
گلاب ۳ قاشق سوپ خوری
نمک ۴/۱ قاشق چای خوری

Image result for ‫شیربرنج‬‎

مراحل پخت آش برنج سنتی یا شیر برنج را به ترتیب دقت کنید و انجام دهید

برای شروع برنج را به خوبی شسته و به همراه آب و نمک روی حرارت بالا قرار دهید. تا زمانی که به جوش آید سپس حرارت را کم کرده تا داخل آب بجوشد. البته برخی از افراد معتقدند که باید برنج را از قبل داخل آب یا گلاب خیس کرد.

منتظر بمانید تا آب تبخیر شود البته نباید برنج کاملا خشک شود و دانه های آن باید نرم و آب دار باشد. حالا نوبت اضافه کردن شیر است. این کار باید به تدریج انجام شود به صورتی که مقداری شیر اضافه کرده هم می زنید و صبر می کنید تا به جوش آید. سپس این کار را تا تمام شدن ۷ پیمانه شیر ادامه می دهید.

گاهی می توان کل شیر را از قبل جوشانید و یکجا اضافه کرد. این کار سرعت پخت را افزایش می دهد. همزمان با آخرین پیمانه شیر گلاب را هم اضافه کنید. بعد از این مرحله کافی است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا شیر برنج غلیظ شده و آماده سرو شود.

یکی از تفاوت هایی که در طرز تهیه شیر برنج وجود دارد استفاده از خامه به همراه شیر است که بر اساس سلیقه افراد می تواند اضافه شود.

در نهایت در زمان سرو این غذای خوشمزه و مقوی، آن را داخل ظروف خنک ریخته و می توانید از عسل و پودر هل، انواع میوه و سس میوه، مربا، مغز بادام و پسته و حتی شکلات برای طعم دهی به آن استفاده نمایید.

برای نگهداری شیر برنج در یخچال حتما باید روی آن را بپوشانید تا خشک نشود.

منبع: بینجکده